מטרת הקורס
קורס זה נועד להכשיר אנשי מקצוע בתחום הטיפולי, לטפל בגישת ההתנגדות-הלא-אלימה.
קהל היעד
הקורס מיועד לאנשי מקצועות הטיפול- פסיכולוגים, פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים, יועצים חינוכיים, מטפלים באמנות, מטפלים משפחתיים (מטפלים אחרים המעוניינים ללמוד קורסים אלה יפנו אל בית הספר אשר ישקול באופן אישי את הבקשה).
מיקום ושעות
הקורס יתקיים בזום, באופן וירטואלי בימי שישי בין השעות 9:00-12:30 בבוקר.
* במידה ותהיה דרישה, תשקל אפשרות לפתיחת מועד נוסף.
התעודה הניתנת בסיום הקורס הינה מטעם בית הספר להתנגדות לא אלימה בלבד.
תאריך | שעות |
06/11, יום שישי | 9:00-12:30 |
13/11, יום שישי | 9:00-12:30 |
20/11, יום שישי | 9:00-12:30 |
27/11, יום שישי | 9:00-12:30 |
04/12, יום שישי | 9:00-12:30 |
11/12, יום שישי | 9:00-12:30 |
18/12, יום שישי | 9:00-12:30 |
25/12, יום שישי | 9:00-12:30 |
01/01, יום שישי | 9:00-12:30 |
08/01, יום שישי | 9:00-12:30 |
תעודות ואישורים
בתום הקורס יקבלו התלמידים תעודה מבית הספר, המעידה על השתתפותם בקורס למטפלים בגישת NVR.
קורס הלימודים
בית הספר להתנגדות-הלא-אלימה, מציע למטפלים קורס הכשרה מקיף ומקצועי, בו ילמדו כיצד לטפל בשיטת ההתנגדות הלא אלימה. הלימודים יכללו את העקרונות והכלים המרכזיים להם זקוק המטפל בעבודה עם הורים (הדרכת הורים). הדגש יושם על הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות ו/או ADHD, ועל הדרכה להורים החשים חוסר אונים בהתמודדות היומיומית עם ילדם (בשל בעיות התנהגות, אלימות, חרדה, תלות, שוטטות, הימנעות ועוד).
קורס ההכשרה כולל 40 שעות לימוד (ש"א), בו ילמדו ויתורגלו התיאוריה, הכלים והטכניקות הטיפוליות של הגישה. השיעורים ילוו בתרגולים בקבוצות קטנות של הכלים הנלמדים, בסימולציות, ובהדגמות של השימוש בכלים המרכזיים. ידונו מקרים טיפוליים לדוגמה.
תלמידים שיגיעו ל 80% מהשיעורים, יקבלו תעודה המעידה על השתתפותם בקורס למטפלים בגישת NVR.
בתום הקורס יוכלו התלמידים להמשיך לאחד או יותר מהקורסים המתקדמים של השיטה על מנת להמשיך ולהעמיק את לימודיהם בתחום (ראה "קורסים מתקדמים").
תכנית הלימודים- דגשים עיקריים
התכנית כוללת רקע תאורטי לצד לימוד כלים טיפוליים.
רקע תיאורטי ורעיוני – הרצאות אלה יועברו ע"י פרופסור חיים עומר
סקירה תאורטית אודות ההתנגדות הלא אלימה והרציונל העומד בבסיסה
"מהי גישת NVR וכיצד התפתחה לגישה פסיכולוגית"
"ההתנגדות הלא אלימה- גלגולה של שיטה: מתחילת התפתחותה במושגי 'שיקום הסמכות ההורית', דרך 'הסמכות החדשה', ועד להתפתחויות החדשות של השיטה כיום: 'ההורה כעוגן' והקשר לתיאורית ההתקשרות".
"ההורה כעוגן, ארבעת האלמנטים לעיגון הסמכות: מיבנה, נוכחות והשגחה, רשת תמיכה, שליטה עצמית"
הלכה למעשה- טכניקות וכלים טיפוליים - ההרצאות יועברו ע"י אירית שור ספיר ומרצי בית הספר
לימוד הטכניקות היישומיות והכלים הטיפוליים לעבודה עם הורים. הלימודים ילוו בתרגול בקבוצות קטנות.
הריאיון הראשוני עם ההורים (אינטיק); החוזה הטיפולי; עקרונות וכלים לעיגון ע"י שליטה עצמית (אי היגררות, השהיית תגובה, 'סימנייה', סוגי ההסלמה); עיגון על ידי רוטינה וסדר יום; עיגון על ידי נוכחות והשגחה הורית; הכרזה; התיישבות; עיגון על ידי בניית רשת תמיכה (גיוס תומכים, תפקידי התומכים, עבודה עם תומכים, פגישת תומכים); היצמדות; סבב טלפונים; הברית הורה-מורה (בניית הקשר בין ההורים לבית הספר, גיוס ועבודה עם צוות בית הספר, כלים להשגחה בבית ספר); פעולות פיוס; פעולות פיצוי תיקון; 'אלבום הילד הטוב'; עבודה עם ADHD; אלימות בין אחים; עבודה עם ילדים חרדים.
נושאים וכלים מתקדמים – הרצאות מתחלפות, אשר יציגו פיתוחים ויישומים שונים של הגישה, אשר פותחו ברובם על מנת לתת מענה לאוכלוסיות ספציפיות. לדוגמה: הדרכת הורים לילדים בעלי התמכרות למחשב, הדרכת הורים לילדים הסובלים מחרדות וכפייתיות, הדרכת הורים לילדים בוגרים תלותיים, אלימות בין אחים, הימנעות וסירוב בי"ס, מיינדפולנס ככלי לשליטה עצמית, ועוד. הרצאות אלה יהוו היכרות ראשונית עם אחד מהנושאים הנ"ל. מטפל שיהיה מעוניין להעמיק את הלימודים בנושאים הנ"ל, יוכל בתום קורס ההכשרה הבסיסי להירשם לאחד או יותר מהקורסים המתקדמים אשא יעסוק בנושא המבוקש (ראה קורסים מתקדמים).
פרקטיקום
בוגרי הקורס יוכלו להשתתף בפרקטיקום ללא עלות (חינם) במרפאה המשויכת לבית הספר
הדרכה
תלמידים שלא ימשיכו לפרקטיקום המעשי, יוכלו לקבל הדרכה פרטנית ו/או קבוצתית מאחד המטפלים המומחים בשיטה, שהוכרו על ידי בי"ס הספר להתנגדות הלא אלימה כמדריכים בשיטה (המדריכים הינם מטפלים מדריכים מורשים ע"י העמותה הישראלית ל NVR. לפירוט ראה "רשימה מדריכים").
עלות והרשמה
עלות הקורס הינה 3200 ₪ לקורס הבסיסי (40 ש"א).
לפרטים ניתן ליצור קשר עם אירית שור ספיר, טלפון: 050-5229348 מייל:
education@nvrschool.co.il
להרשמה »